Ok. De iPhone was stuk na 11 dagen. Kan gebeuren. Vervolgens dagenlang met T-Mobile in discussie. Kan ook gebeuren. Maar donderdagochtend zou de koerier komen tussen 9 en 13 uur. Prima.

Na een hele ochtend wachten ging om 12.15 uur mijn telefoon. Met duizendmaal excuses maar de iPhone was niet op voorraad dus de koerier kon niet komen. Maar meneertje, morgen (vrijdag) komt de koerier gewoon met uw toestel.

En zo werd het vrijdagochtend toen ik een telefoontje van de receptie kreeg dat er een koerier was met mijn nieuwe toestel. Samen met het oude toestel dus snel naar de receptie gerend. Wat volgde was een bizarre discussie met de betreffende koerier die er OP STOND dat ik de iPhone even aan deed zodat hij kon controleren dat het IMEI nummer juist was en ik niet stiekem een ander defect toestel probeerde te ruilen. Dat ging nogal lastig aangezien deze koerier juist kwam met een nieuw toestel omdat het oude toestel niet meer werkte. Hoe gek het ook was… dat was nog een hele discussie.

Uiteindelijk, met wat tegensputteren, duwt hij mij een nieuw toestel in mijn handen. Een blackberry. Terwijl ik stomverbaasd de juiste woorden zocht om nog een zinnetje uit te brengen ging Dennis in discussie met de koerier om uit te leggen dat er een wezenlijk verschil was tussen iPhone en Blackberry maar het kon de betreffende koerier allemaal niks schelen. “Dit is uw toestel en daar zult u het mee moeten doen”. Vervolgens vertrok deze rijdende-rechter-in-spĂ© met de noorderzon.

Afijn, na 3 uur telefoneren met de T-Mobile klantenservice waren ook zij van mening dat er iets niet goed gegaan was. Van enige compensatie was uiteraard geen sprake (“U heeft gewoon erg veel pech”) maar maandag komt er een nieuwe koerier. We wachten af ….