Welkom bij upc Nederland…. zucht. Gelukkig bel ik ze thuis gratis op. Dus laat mij maar lekker wachten. Doe ik ondertussen even een kattenbakje verschonen.

Medewerker: Goedenavond upc, waar kan ik u mee helpen?

Ik: Nou, ik heb 2 maanden geleden gevraagd om een nieuwe afstandbediening voor mijn Horizon. Nu wil ik niet vervelend overkomen maar… komt die nog dit jaar of niet?

Medewerker: Ow wat is er met uw afstandbediening?

Ik: Nou, die is kapot.

Medewerker: Wat vervelend. Hoe komt dat?

Ik: Nou, die heeft de hond opgegeten.

Medewerker: Hahahahaha. Maar wat is er met de afstandbediening gebeurd?

Ik: Nou, dat zeg ik dus net. Die heeft de hond opgegeten.

Medewerker: Ow dat was geen grap?

Ik: Nee natuurlijk niet. Zou een rare grap zijn he? Maken mensen vaker dat soort grappen dan? Ik kan me dat zo moeilijk voorstellen. Mijn hond is er trouwens erg ziek van geworden. Kan ik jullie daarvoor aanklagen of niet?

Medewerker: Excuses voor het ongemak. Ik zie dat mijn collega dit probleem heeft ge√ęscaleerd naar een andere afdeling.

Ik: Nou, iets wat al 2 maanden escaleert. Dat klinkt niet goed he?

Medewerker: Nee. Want die afdeling bestaat ook helemaal niet meer.

Ik: Nou, ik wil best verbaasd klinken maar het lukt me niet. Maar ik wil toch graag een afstandbediening hebben.

Medewerker: Snap ik. Hoe bedient u de Horizon mediabox nu dan?

Ik: Nou, eh… geen afstandbediening. Dus… NIET.

Medewerker: Nou ja normaal gesproken als een hond de afstandbediening opeet kost dat 15 euro.

Ik: Staat dat serieus op je scherm?

Medewerker: In iets andere woorden wel ja. Maar goed, u wacht al 2 maanden. Krijgt u van mij die 15 euro terug.

Ik: Nou, dat vind ik nog eens een goede kerstgedachte vriend. Buitengewoon vriendelijk.

Medewerker: Ja, op de volgende factuur staat die 15 euro er wel op maar op de daaropvolgende factuur gaat het er ook weer vanaf.

Ik: Nou, ik had van upc geen andere oplossing verwacht.

Medewerker: Haha nee inderdaad. Ik wens u nog een fijne avond.

Ik: Ik u ook. En nogmaals dank.